Monday 1 January 2024

Cipta logo menggunakan AI

Petang tadi saya cuba mencipta logo untuk akaun instagram @phoneographymy yang tak pernah ditukar profile picturenya sejak diwujudkan pada tahun 2017 yang lalu. 

Nak buat sendiri, memang tangan tak berseni sangat, jadi saya gunakan AI dari Bing Image Creator untuk ciptakan logo. Setelah mencuba 'prompt' yang berbeza berkali-kali, akhirnya saya dapat logo ini yang saya rasakan sangat menarik! 

Ada bendera Malaysia, ada Harimau Malaya, dan ❤️ di penjuru atas sebelah kanan. Bentuk logonya pula petak, inspirasi dari logo Instagram. Bagi saya memang cukup sempurna dan kena dengan cita rasa saya.

Hebat kan apa yang AI (Artifical Intelligence) boleh lakukan untuk kita? Dan juga sebenarnya sedikit menakutkan sebab tak terfikir apa lagi yang AI ni boleh lakukan di masa akan datang.


*Artikel asal ditulis di FB Areev Izat pada 27 Oktober 2023.

No comments :

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile