Monday 4 September 2023

[Review] Burn the House Down (Netflix)

Dorama Burn the House Down ni baru je dikeluarkan bulan Julai yang lalu di Netflix. Diadaptasi dari manga. Saya berjaya habiskan marathon dalam 2 hari je, yang mana kesemuanya ada 8 episod.

Sinopsis :

Anzu dan adiknya Yuzu dilahirkan dalam keluarga yang berada, yang mana ayah mereka merupakan pewaris hospital swasta milik keluarga. Mereka tinggal di sebuah rumah agam yang cukup besar berhampiran dengan hospital milik keluarga ayah mereka. Pada suatu hari, rumah agam mereka terbakar hangus kesemuanya, dan ibu mereka, telah menyalahkan diri sendiri kerana telah mengakibatkan kebakaran tersebut. 

Pada masa itu juga, Anzu ternampak kelibat Makiko di celah orang ramai yang mengerumuni lokasi kebakaran tersebut. Makiko kelihatan tersenyum gembira dan 'lega' melihat rumah agam keluarga Anzu yang terbakar. Makiko merupakan 'sahabat' baik ibu Anzu dan Yuzu, yang mana anak Makiko iaitu Shinji, merupakan rakan sekelas Anzu.

Sejak dari saat itu, Anzu mengesyaki Makiko adalah orang yang telah membakar rumah agam keluarga mereka. Ibu bapa Anzu dan Yuzu berpisah selepas kejadian kebakaran tersebut, dan yang lebih mengejutkan, ayah mereka telah berkahwin dengan Makiko tidak lama kemudian.

13 tahun kemudian, Anzu muncul sebagai Yamauchi Shizuka di rumah agam Makiko sebagai pekerja yang membersihkan rumah. Anzu berazam untuk menuntut bela dan mencari bukti bagi mendedahkan kebenaran yang Makiko telah membakar rumah agam mereka 13 tahun yang lalu.

Komen :

Best. Kalau tak, takkan lah saya boleh marathon habiskan dalam 2 hari je. 😌

Okaylah, taknak tulis panjang lagi, saya bagi 9/10⭐️

No comments :

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile