Friday 22 January 2010

Special Post : Aya Ueto

Aya Ueto

Oh yeah...Aya-chan.... actress J-Dorama & J-Idol yg paling aku minati~!

Nama Aya Ueto sememangnya dah lama aku ketahui. Aya-chan = CM Queen! Namun detik penting yang telah berjaya membuatkan aku jatuh chenta pada Aya Ueto ialah selepas menonton dorama Attention Please! (AP). Yeah, dorama mengenai Misaki Yoko (Aya Ueto), seorang gadis yang bersifat gila2 yang mencuba nasib menjadi Cabin Attendant (CA) atau lebih dikenali sebagai pramugari. Siapa ada tgk siri Awan Dania di saluran Astro?



Attention Please VS Awan Dania

Ada orang kata Musim 1 Awan Dania sebijik tiru AP!! demn! Aku sendiri pernah tengok sikit citer Awan Dania (AD) tu, memang xreal langsung! Walaupun aku bo-o-ley la minat Scha Al-Yahya, namun lakonan dan watak dia dalam citer Awan Dania sememangnya dibuat-buat dan x natural langsung! Membuatkan aku terus tak tengok AD! Apatah lagi selepas ditengok oleh aku yang pernah menonton AP!

Berbalik kepada Aya Ueto, lakonan berkesan Aya-chan dalam AP berjaya membuatkan aku, dari saat itu, terus meminati Aya Ueto!!! Start dari AP, aku mula mencari-cari segalanya tentang Aya-chan lalu terjumpa yang Aya-chan nie juga seorang penyanyi dan mempunyai beberapa buah album dan singles. Lagu-lagu seperti Way To Heaven, Ai no Tameni, Kaze wo Ukete, dan Kaze terus memenuhi playlist winamp harian aku. Dorama seperti Hotelier, Ace wo Nerae, dan Attack No.1 pula antara yang berjaya membuatkan aku marathon dorama sepanjang hari!


INFO :

5 comments :

Cikgu Khairul Arif said...

wah minat btul dieXD

areev19 said...

ini bukan main2..ini betul2 :)

Kaseh Esmiralda said...

Cik Kaseh plak... disebabkan Attention Plz tu trus jadi peminat no 1 Ryo Nishikido...XD

Anonymous said...

waaaa...suke jgk! :)

areev19 said...

sue-sama : yea yea...faveret sy :)

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile