Wednesday 27 April 2011

Friendster bakal ditutup? Mari kita sandarkan pada kenangan.

Assalamualaikum W.B.T. dan Salam Sejahtera...


Hari nie mcm hari-hari lain..antara website wajib yang akan aku lawat ialah Lowyat.net. Dan hari nie ade suatu article di Lowyat.net yg sangat menarik bagi aku. Tajuknye "END OF THE ROAD FOR FRIENDSTER AS WE KNOW IT". Yeahhh....FRIENDSTER !!!


Friendster?? Sape kat sini masih menggunakan Friendster?? Sape yang PERNAH menggunakan Friendster?? Mesti ramai yang menggunakan Facebook sekarang asalnya adalah pengguna Friendster yang TEGAR, contohnya aku sendiri..hahaha..

Logo lama Friendster

Tadi aku sempat login Friendster, tengok balik testimonial-testimonial yang pernah diberikan di profile aku dulu...dan aku sempat tengok beberape profile kawan-kawan kat Friendster tuh...kebanyakannya tarikh 'shout' terakhir mereka adalah sekitar tahun 2008 dan 2009...dan di situlah bermulanya kemajuan Facebook yang terus berkembang sampai la macam sekarang nie.

Sape kat sini takde account Facebook?

Menurut article kat Lowyat.net tersebut, Friendster bakal ditutup dan dilancarkan semula sebagai 'a new way of social networking'. Hrmmmm....agak-agaknye macam mane la ye 'new way of social networking' tuh?? Somehow aku sikit pun tak teruja nak tahu...LOL...tapi bile aku login Friendster tadi, takde pulak keluar notice tentang penutupan Friendster nie...hurmmm...entahlah labu...~

Friendster dikatakan bakal ditutup pada 31 Mei 2011. Dan korang yang MASIH mempunyai account Friendster adalah digalakkan untuk membuat backup dan mengexport profile atau pun data-data korang menggunakan widget yang disediakan pihak Friendster. Sesape yang rase Friendster tuh ade sentimental value adelah digalakkan membuat backup, selain membuat printscreen <--- yang nie aku yg cadangkan kalau malas sangat nak download/export data dari Friendster, haha..

Klik SINI untuk pergi ke link 'Friendster Exporter' untuk backup/export data korang ke dalam file berformat ZIP. Aku dah pun cuba dengan membuat backup profile. =)

Klik gambar untuk lebih jelas

Aku pernah tulis entry tentang laman web sosial yang popular dan wujud sejak sebelum era Friendster hinggalah ke Facebook. Korang boleh rujuk entry tersebut di SINI. Manelah tahu korang rindu nak tengok bagaimana rupa Friendster di awal kemunculannya...kan? kan?


Sebelum Friendster ditutup nie, korang taknak add aku as friend ker? hahaha ! Klik SINI untuk ke profile Friendster aku !! Haha !

Account Friendster aku, 'since Oct 2003' ..itulah sebabnye sayang aku nak delete account nie..da dkat 8 tahun tuh wei...nostalgik !! okey, FS ini penuh dengan sentimental value..haha ! T__T


Info :


p/s : sambil aku melihat-lihat balik testimonial yang ade kat profile Friendster aku tadi...terjumpe testimonial dari sorang kawan aku nie...aku kenal die melalui online walaupun hakikatnye satu kolej kediaman kat UM dulu...kami same minat tengok cite Jepun dan belajar bahasa Jepun (Nihongo) sesama dulu...dan aku anggap die sebagai kawan baik aku...tapi atas beberape sebab tertentu, aku pun dah lama tak contact dengan die..Facebook pun takde..entah ape die buat sekarang..harap-harap die sihat walafiat disamping family la yer...harap-harap nak kawin nanti bagila kad jemputan kat aku ! =) 

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile