Saturday 27 June 2009

Transformers 2 : Revenge of The Fallen



salamx...

anda dah tgk muvie Transformers : Revenge of The Fallen?? kalau belum maka anda disarankan oleh aku utk pg menonton...knape?? sbb muvie nie bg aku sgt menarik..efek grafik yg superb, jalan cerita yg xsusah nk difahami, penuh dengan aksi dari awal cerita hingga akhir, dan ditambah pula dengan kehadiran Megan Fox sbagai penyeri muvie nie.. she's hot~!! :P ...tidak lupa soundtrack daripada Linkin Park btajuk New Divide dan daripada Green Day bertajuk 21 Guns turut mengiringi muvie nie..



pendek kate, walopon muvie nie 2 jam 24 minit, sikit pun rasa bosan atau boring tidak wujud smasa aku mnonton.. muvie nie jugak muvie ptama aku sanggup tgk 2 kali kat wayang...betul...mmg berbaloi utk pg menonton... :)

Sdikit review dri aku..

Kisah bermula dngn sdikit penceritaan sejarah bagaimana dunia robot transformers dan manusia telah lama bertemu sejak 17,000 tahun sebelum masihi lagi.. Kini, setelah 2 tahun selepas peristiwa yg berlaku dalam muvie Transformers yg ptama, Autobots yg dipimpin oleh Optimus Prime bekerjasama dengan pihak tentera dkenali sbg NEST dalam operasi sulit bagi membanteras dan menghapuskan saki-baki decepticons di bumi..
namun semasa operasi mereka di Shanghai, China, mereka telah mendapat amaran daripada salah seorang(orang ker?) drpd decepticon bahawa 'The Fallen' akan muncul semula...Disinilah bermulanya suatu kisah...

anda nk tau lebih lanjut?? pg la tgk..baru la best...

***utk muvie nie, aku bagi perfect 10/10... siyes best!


utk info lebih lanjut, sila ke :

http://www.transformersmovie.com

http://www.imdb.com/title/tt1055369/

http://en.wikipedia.org/wiki/Revenge_of_the_fallen

2 comments :

topio said...

errr...aku dh tgk kelmarin.xbest r.mmg CGI sgt2 membeliakkan biji mata,tp storyline sgt2 predictable n less excitement.
bg aku yg 1st lagi best!lalalalala

areev19 said...

hoho..storyline predictable tu maybe la kot...abes tu xkan nk bagi autobots ngn hero mati...x syiok arr..ahahahah

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile