Friday 27 March 2009

Review Suspect X a.k.a. Yogisha X no Kenshin a.k.a. Galileo The Movie




salamx...

utk post kali nie, aku nk bcite skit pasal movie yg bru aku tgk..cite yg mmg aku ternanti2 nk tgk..carik kat kdai mmg xjumpe n xde jual lg, tp kat internet dah ade utk didownload.. yeah!! akhirnyee...aku bjaya download movie nie...tajuknye "Suspect X" iaitu tajuk English die, atau tajuk Jepun nye "Yogisha X no Kenshin"..



utk sesape yg pnah tgk dorama Galileo , movie nie boleh la dikatakan sambungan kpd dorama series Galileo tu. Dorama Galileo nie menceritakan ttg Profesor Yukawa, seorang pakar fizik yg membantu polis bagi menyelesaikan misteri2 kejadian jenayah yg mustahil utk dilakukan mengikut logik akal. Profesor Yukawa menyelesaikan misteri2 tersebut menggunakan teori2 fizik yg agak menarik utk kita fahami dan pelajari.

utk sesiapa yg tak tahu, dorama Galileo nie ada mengeluarkan 1 episod tambahan, iaitu Galileo SP dan 1 movie, iaitu Suspect X nie.. Kedua2 movie ni mmg xmenghampakan aku sbg peminat dorama Galileo..

Suspect X mengisahkan ttg seorang ibu tunggal dan anaknya yg secara tidak sengaja telah membunuh bekas suaminya yg sering datang mengganggu ke rumah mereka. kejadian ini telah disedari oleh jiran ibu tunggal terbabit, iaitu seorang genius matematik bernama Ishigami yg juga merupakan sahabat lama Profesor Yukawa. Kerana rasa sayang dan 'terhutang budi' kepada ibu tunggal dan anaknya tersebut, maka genius matematik ini telah membantu dgn mencipta alibi yg kuat utk mengelakkan si ibu dan anaknya daripada ditangkap polis atas tuduhan membunuh. Dapatkah polis membuktikan si ibu dan anaknya itu bersalah?? Dapatkah Profesor Yukawa membantu pihak polis bagi membuktikan siapa pembunuh sebenar?

kesimpulannya, aku bg 5/5 bintang!

utk info tambahan :

http://www.imdb.com/title/tt1160629/


No comments :

 

Be My Followers

About Me

My photo
Blue is the colour, Areev is the name.

eFootball 2023 Player

eFootball 2023 Player
PS4/PS5 & Mobile